úterý 17. června 2008

Zapouštění venkovního bazénu

Instalace bazénů z laminátu není operací, kterou by zvládl zcela nezkušený kutil. Správné uložení bazénu bude přímo souviset s pozdější údržbou. Dle typu půdy je nutné zvolit správný podklad. V lokalitách, kde chceme venkovní bazén instalovat a je tam půda písčitá, je nutné vytvořit dobré podloží - desku i usazení venkovního bazénu.

Pro dobrou stabilitu se podkladová betonová deska doporučuje o síle cca 10cm. Je nutné aby byla deska perfektně vodorovná, její nerovnosti se poté případně projeví na hladině venkovního bazénu a bylo by nutné dodatečné vyrovnávání venkovního bazénu.

Při výkopových pracích bazénu je nutné myslet i na uložení strojovny venkovního bazénu - čerpadlo, čistička, atd. Tato strojovna se zpravidla umisťuje do 10m od bazénu.

Nemáte-li možnost provést si instalace sami je možné si najmout stavební firmu, která vám zastavení bazénu provede. Přijde-li vám naopak taková zástavba venkovního bazénu příliš složitá je možné si pořídit venkovní bazény nafukovací, kde je instalace mnohem snazší.

Bude-li vám venkovní bazén usazovat odborná firma včetně zastřešení lze tuto činnost zvládnout do jednoho týdne. Budete-li si instalace provádět sami, je třeba myslet nato, že firmy mají s instalací venkovních bazénů své zkušenosti a práce jim půjde rychleji.

2 komentáře:

Anonymní řekl(a)...

Při ukládání bazénu bych doporučil velmi pečlivě vybírat firmu, která bude instalaci venkovního bazénu provádět. Já si vybral firmu z Říčan a bylo to strašné, vždy jsem na ně čekal než si cokoliv přivezli apod.

Venkovní bazén poté položili našikmo, hladina bazénu nebyla tedy vodorovná a byla zcela evidentně nahnutá, proto bylo nutné všechny výkopy znovu otevřít a vše opravovat, samozřejmě na moje náklady.

Bazén už stojí a funguje takže díky zato.

Anonymní řekl(a)...

Já mám s ukládáním venkovního bazénu obdobné zkušenosti. Najal jsem si firmu z Mělníka a bylo to děsný, po týdnu šli pryč, poté druhá firma to semé. Nakonec jsem vše udělal svépomocí, protože stavební firmy v ČR je prostě katastrofa, to aby nad nima člověk stál od rána do večera a hlídal jak mu venkovní bazén ukládají.